Conform curriculumului în învățământul preșcolar se desfășoară următoarele activități pe domenii experiențiale.
DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE (DLC)
Conținuturile care se urmăresc la domeniul limba și comunicare( DLC) sunt: aspecte fonetice, aspecte lexicale, structuri gramaticale, expresivitatea și creativitatea copiilor.
Aceste conținuturi se realizează prin : povestiri, repovestiri, lecturi ale educatoarei, povești create de copii, memorizări, jocuri didactice, lecturi după imagini și convorbiri.
Obiectivele pe care le urmăresc cadrele didactice în aceste tipuri de activități sunt :
- Dezvoltarea capacității de exprimare orală, de întelegere și utilizare corectă a structurilor verbale orale.
- Educarea unei exprimări verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical, sintactic.
- Dezvoltarea creativității și expresivității limbajului oral.
DOMENIUL ȘTIINȚE (DS)
Cuprinde două arii curriculare și anume:
- Cunoașterea Mediului
- Activități Matematice
Conținuturile care se urmăresc la Cunoașterea mediului: familia, corpul omenesc, plante, animale, schimbări și transformări din mediul înconjurător, anotimpuri, universul.
Mijloacele de realizare pentru acest tip de activitate sunt: observări, lecturi după imagini, povești/lecturi ale educatoarei, jocuri didactice, memorizări și convorbiri.
Conținuturile care se urmăresc la în activitățile matematice se urmăresc însușiri ale obiectelor: forma, mărime, culoare, lungime, grosime, lățime ; triere, grupare, clasificare după una sau mai multe însușiri comune; orientare, relații si poziții spațiale; forme geometrice plane (cerc, pătrat, triunghi, dreptunghi, oval); comparare globală a cantității, numărare în concentrul 1-10; compunerea și descompunerea numerelor naturale; operații simple de adunare si scădere cu 1-2 elemente; măsurarea dimensiunilor, masei, volumului cu ajutorul unor etaloane nestandardizate. Aceste conținuturi se realizează prin jocuri exerciții, jocuri didactice, jocuri logico – matematice.
Obiectivele urmărite în acest domeniu experiențial sunt:
- Dezvoltarea operațiilor intelectuale pre matematice;
- Dezvoltarea capacității de a înțelege și utiliza numere, cifre, unități de măsură, utilizând un limbaj adecvat;
- Dezvoltarea capacității de cunoaștere și înțelegere a mediului înconjurător, precum și stimularea curiozității pentru investigarea acestuia;
- Dezvoltarea capacității de observare si stabilire de relații cauzale, spațial, temporal.
DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV (DEC)
Cuprinde sfera activităților artistico – plastice și conține elemente de limbaj plastic (desen, pictura, modelaj) si educație muzicala (cântece, jocuri muzicale, jocuri cu text și cânt, audiții, jocuri și recitative ritmice).
Obiectivele urmărite sunt:
- Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje;
- Formarea capacității de receptare a lumii sonore și a muzicii.
DOMENIU OM SI SOCIETATE (DOS)
EDUCAȚIE PENTRU SOCIETATE se vor forma norme de comportare civilizata; raporturile copiilor cu ființe ți lucruri; atitudine față de mediul înconjurător; respectul de sine; elemente de istorie, geografie și religie, securitate personală și drepturile copilului.
Obiectivele urmărite sunt:
- Cunoașterea și respectarea normelor de comportare în societate;
- Formarea și consolidarea unor abilități practice specific nivelului de dezvoltare motrica;
- Formarea deprinderilor practice – gospodărești si utilizarea vocabularului specific.
DOMENIUL PSIHO-MOTRIC (DPM)
Urmărește însușirea deprinderilor motrice de bază (mers, alergare, săritură, aruncare și prindere); deprinderi utilitar-aplicative ( echilibru, târâre, tracțiune si împingere, transport de greutăți, cățărare, escaladare; gimnastică ritmică și dans modern. Aceste conținuturi se realizează prin jocuri de mișcare, jocuri sportive, exerciții de prelucrare a segmentelor corporale.
Obiectivele pentru acest domeniu sunt:
- Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de baza si utilitar –aplicative;
- Stimularea calităților intelectuale de vointă, afective în vederea aplicării independente a deprinderilor însușite;
- Cunoașterea deprinderilor igienico-sanitare pentru menținerea stării de sănătate.